Fotó: Európai Unió, 2023.

Az ENSZ pr-szakemberekkel küzd a klímaválság ellen

Hiperzöld

A klímaválság elleni harcól és a fennálló kommunikációs kihívások kezeléséről írt alá nyilatkozatot az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Programja (UNDP) a pr-ügynökségeket tömörítő globális szövetséggel, az International Communications Consultancy Organisationnel (ICCO) – közölte a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) szerdán az MTI-vel.

Hangsúlyozták, a partnerség létrehozása jelentős jelzés az UNDP-től arra, hogy a kreatív pr-szakemberek készségeire és szakértelmére támaszkodva éghajlatváltozással kapcsolatos, hatékony üzeneteket juttasson el a közösségekhez világszerte.

A UNDP az Egyesült Nemzetek legnagyobb ügynöksége, amely 170 ország 6000 projektjével irányítja az éghajlatváltozás elleni küzdelmet. Az ICCO az országos pr-szervezeteket tömörítő szövetség, 40 országban több mint 3000 ügynökség a tagja.

A tájékoztatás szerint a UNDP és az ICCO közötti partnerség keretein belül létrejön az éghajlatváltozást érintő kommunikációval foglalkozó munkacsoport (Climate Comms Taskforce – CCT), amelynek élén Chris Pratt, a PRCA (az Egyesült Királyság PR- és kommunikációs szövetsége) éghajlatvédelmi kommunikációs csoportjának tagja, és Boaz Paldi, a UNDP kreatív igazgatója áll.

A Magyar PR Szövetség (MPRSZ) az ICCO teljes jogú tagjaként részt vett az előkészítő beszélgetéseken, és szerepet fog kapni a kampányprogramok megvalósításában is. Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke a közleményben jelezte, a közeljövőben több olyan kampány is indul, amelyekben magyar szakemberek is részt vehetnek majd. A programmal leginkább nem a kreatív kampányokra, hanem a társadalmi narratíva megváltoztatására fókuszálnak, azért dolgoznak, hogy pozitív társadalmi és környezeti hatást érjenek el.


Olvasd el ezeket is!

  • Greenwashingra kényszerítik a képzetlen marketingeseket?

    A marketingkommunikáció gyakran esik a greenwashing áldozatául. Ezt támasztja alá az a statisztika is, amelyben brit marketingeseket kérdeztek kommunikációs feladataikról. Háromnegyedük annak ellenére végzett már fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikációs feladatokat, hogy saját megítélésük szerint nem alkalmasak rá.

  • A hazai médiának is elő kell rukkolnia karbon-lábnyomával

    A média karbonlábnyom bekerült a K&H és a Mindshare médiavásárlási szempontjai közé. Cikkünk összefoglalója Nyul Zsuzsa A holnap tegnapja című rádióműsorában és podcastjában elhangzott interjújának, egyben első megjelenése a műsor és a Hiperzöld partnerségének.

  • Fenntartható-e a vállalati faültetés?

    Novemberben elkezdődött a faültetési szezon. Ezért is találkozhattunk a héten több ilyen kezdeményezéssel is, a nagyvállalatok-szervezetek éves stratégiájában elvállalt fenntarthatósági programok teljesítése céljából. Vajon mennyire hatékony bolygónk védelmének ilyen módja? Érdemes követni ezt a példát?

Üzleti fenntarthatósági portálunk "Hipergyors info" rovatának friss hírei továbbra is ingyenesek és azok is maradnak. A magyarul egyedülálló, hasznosítható tartalmak, útmutatók, tanácsok azonban csak előfizetőink számára elérhetők.