Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A süti (cookie) egy kisméretű fájl, amelyet a szerverünk küld és az Ön eszközén tárol. Általában egy személy azonosítására szolgál, amikor az adott személy csatlakozik egy webhelyhez. További információért olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat.
Zöld vállalat
Fenntartható-e a vállalati faültetés?
Novemberben elkezdődött a faültetési szezon. Ezért is találkozhattunk a héten több ilyen kezdeményezéssel is, a nagyvállalatok-szervezetek éves stratégiájában elvállalt fenntarthatósági programok teljesítése céljából. Vajon mennyire hatékony bolygónk védelmének ilyen módja? Érdemes követni ezt a példát?
-
GRI és ESRS: új index az átjárhatóságért
Izgalmas kérdés a szervezeti fenntarthatósági jelentéseket írók számára, hogy a világ leggyakrabban használt jelentéstételi sztenderdje, a GRI miként működik majd együtt a hamarosan bevezetendő ESRS-el, az Európai Fenntarthatósági Jelentési Szabványokkal. A két sztenderdért felelős szervezet hiánypótló, közös indexet hozott most létre.
-
Greenwashing áll az ESG kockázatok 25%-a mögött
Éppen a saját fenntarthatósági törekvéseiket ássák alá a greenwashinghoz forduló cégek, mivel a túlzott zöld állítások aránya egyre nagyobb az ESG kockázatok között a szakértők szerint.
-
Megtakarít és versenyképes az a cég, amely törődik az ESG-vel
Egyre több ESG-szakember gondolja úgy, hogy a megfelelő jelentéstétel és adatgyűjtés az ESG-területén fontos szerepet fog játszani a vállalatok versenyképességének növelésében. Két kutatást eredményét is megosztjuk.
-
Többet mutat az ESG-jelentésük, mint amit tesznek a cégek
Egy kutatás szerint az abban részt vett vállalatok 60 százalékában az ESG-jelentés mögött nincsen tényleges cselekvés. Az ok a globális gazdaság gyengélkedése és az elérhető technológiához képest túlzottan ambiciózus célkitűzések.
-
Ilyen a greenwashing, ha műanyagról van szó
Egy új felmérés arra hívja fel a figyelmet, hogy sok vállalat alkalmaz olyan "kikerülési stratégiákat", amelyek nem csökkentik a műanyagfelhasználást, és arra szólítja fel a gyártókat, hogy összpontosítsanak a műanyagmentesítésre a körkörösebb üzleti modell létrehozásának érdekében.
-
MVÜK: Minden magyar céget érinteni fog a jelentéstételi kötelezettség
Mit is jelent a vállalatokra nézve a CSRD és a fenntarthatósági szemlélet? Minderre az MVÜK (Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége) által szervezett sajtóreggelin kaptunk válaszokat.
-
8 módszer, hogy ne essünk a greenwashing bűnébe
A fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati állítások az interneten 42%-a túlzó, hamis vagy megtévesztő az EU szerint. Ez a greenwashing, amelynek a fogyasztók és munkavállalók elvesztésén kívül hamarosan komoly versenyhatósági következményei várható az unió tagországaiban. 8 tanács, hogy elkerüljük.
-
Digitális hulladékkezelés az üzleti világban: miért jó?
Mindent digitalizálunk, miért ne tennénk a hulladékkezeléssel is így, hiszen az országok és vállalatok fenntarthatósági céljait is segítené. Hol tart a digitális hulladékkezelés, és miként tudnának a környezetvédelmi, körforgásos előnyök mellett pénzt is megtakarítani a cégek vele?
-
Miért nem állnak készen a vállalatok a környezeti kockázatokra?
A Forum for the Future nevű nonprofit szervezet szeptember 5-én megjelent jelentése arra figyelmeztet, hogy a vállalatok egyre nehezebben dolgoznak ki stratégiát a fennálló környezeti kockázatok ellen.
-
Milliárdokat hoz
a nagyvállalatok konyhájára a társadalmi fenntarthatóságEgy nemzetközi felmérés szerint azon nagyvállalatok bevétele, amelyek a társadalmi fenntarthatóság területén fektetnek be, átlagosan 710 millió amerikai dollárral (kb. 263 milliárd forinttal) nő.
-
Műanyag, a titkolt kockázat
A Planet Tracker pénzügyi non-profit legutóbbi kutatása szerint a világ vezető műanyaggyártói nem mutatják be befektetőiknek a plasztiktermelés környezeti és társadalmi kockázatait, inkább kiskapukat keresnek.
-
Egyre több a jogi felelősségre vonás greenwashing miatt
Két és félszeresére nőtt egy év alatt azon keresetek száma, amelyeket greenwashing miatt indítottak nagyvállalatokkal szemben. A legtöbb per az Egyesült Államokban és Ausztráliában folyik, amelyek hosszú távon pozitív változást hozhatnak a klímaváltozás elleni harcban.
-
Karbonsemleges vagy net zero: melyiket tűzzük ki célnak?
A vállalati, szervezeti célkitűzésekben szereplő szén-dioxid-semlegesség és a net zerokifejezések gyakran használatosak, de mit jelentenek valójában ezek a fogalmak, és mi a különbség közöttük? Melyiket válasszuk célnak, ha szervezetünk elindul a fenntarthatóság útján?
-
Greenwashingra kényszerítik a képzetlen marketingeseket?
A marketingkommunikáció gyakran esik a greenwashing áldozatául. Ezt támasztja alá az a statisztika is, amelyben brit marketingeseket kérdeztek kommunikációs feladataikról. Háromnegyedük annak ellenére végzett már fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikációs feladatokat, hogy saját megítélésük szerint nem alkalmasak rá.
-
Célkitűzést csak hitelesen: Science Based Targets
A szervezet fenntarthatósági céljainak kijelölésekor úton-útfélen felmerül a Science Based Targets fogalma: olyan célok elérése, amelyek tudományos megalapozottságúak. Az SBT azonban egy szervezet is, amely hitelessé teheti akciótervünket.
-
A fenntarthatóság a következő évtized megatrendje a cégek szerint
A következő évtized legfontosabb megatrendjei a vállalatok szerint: a szakképzett zöld munkaerő, a gyors digitalizáció és a technológiai innováció, amelyeket mind a fenntarthatóság hajt előre.
-
A vezérigazgatók felének fizetése már ESG célokhoz kötött
Az IBM Institute for Business Value (IBV) és az Oxford Economics közösen közzétett globális cégvezetői felmérése rámutatott, hogy az elmúlt évben lényegesen többször kötik a felsővezetők fizetését ESG-tényezők teljesítéséhez.
-
Minden cég meg akar felelni az EU új jelentési irányelvének
Az integrált fenntarthatósági és pénzügyi jelentés lesz az új mérce céges jelentések területén - derül ki az üzleti adatokat és jelentési megoldásokat nyújtó Workiva legfrissebb felméréséből.
-
Körforgásos gazdaság: mit tesznek a magyar cégek?
Beszállítók és fogyasztók szemléletformálása, várakozás az állami ösztönzőkre, növekvő költségek – többek között ez jut eszükbe a hazai cégeknek a körforgásos gazdaságról. Négy év után ismét körfogásos gazdaság felmérés készült a vállalatok körében a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) jóvoltából. De vajon jól gondolják-e a cégek mindezt?
-
Érték, nem költség a fenntarthatóság a magyar cégek szerint
A vállalatvezetők töretlenül fontosnak tartják a fenntarthatóság ügyét, de a tényleges változások lassulni látszanak. A K&H fenntarthatósági index szerint megtorpant a cégek aktivitása.