Egy nemzetközi felmérés szerint azon nagyvállalatok bevétele, amelyek a társadalmi fenntarthatóság területén fektetnek be, átlagosan 710 millió amerikai dollárral (kb. 263 milliárd forinttal) nő.
A vállalatoknál ezen kívül 11,4 százalékos növekedés is tapasztalható az alkalmazottaik termelékenységében, ami eddig kb. 675 milliárd dollár (kb. 250 billió forint) bruttó GDP-t termelt -írja a Sustainability.
A felmérést az NTT Corporation japán távközlési holdingtársaság és a ThoughtLab független digitális design- és marketingügynökség közösen végezte el, 250 felsővezető vett részt, akiknek vállalatai több, mint 1 milliárd dollárnyi (kb. 371 milliárd forint) bevételre tesznek szert.
A vállalatokat a társadalmi fenntarthatósági keretrendszereik alapján három kategóriába sorolták: kezdő, középhaladó és haladó.
A jelentés szerint:
- mind a három kategória 10 százalékos termelékenységnövekedésről,
- a kezdő és középhaladó cégek 8 százalékos bevételnövekedésről,
- a haladó cégek pedig 10 százalékos bevételnövekedésről számoltak be.
- A megkérdezett vezetők több, mint fele jelentős jövedelmi ugrásra számít a következő két évben.
- A vállalatok 62 százaléka növelni akarja a fenntarthatóságra fordított kiadásait,
- erre pedig 6 százalékkal többet fordít.
A riport másik fontos következtetése, hogy a társadalmi fenntarthatóság területén mozgó nagyvállalatok több technológiát alkalmaznak, mint azok, akik nem. Ezek a cégek olyan technológiai eszközökre támaszkodnak, mint a felhőalapú számítástechnika, intelligens szenzorok, fejlett kockázat- és diverzitáselemzés, vállalati erőforrástervezés (ERP) és persze a mesterséges intelligencia.
Mind a bevételnövekedés ténye, mind a digitalizáció fejlettsége és a társadalmi hatás közötti összefüggés fontos tanulság a kisebb vállalatok, beszállítók számára is. Korábban beszámoltunk róla, hogy a vállalatvezetők többsége itthon is értéknek, és nem költségnek tartja a fenntarthatóságot.