Milliárdokat hoz
a nagyvállalatok konyhájára a társadalmi fenntarthatóság

Mehlhoffer Hanna

Archív cikk

Egy nemzetközi felmérés szerint azon nagyvállalatok bevétele, amelyek a társadalmi fenntarthatóság területén fektetnek be, átlagosan 710 millió amerikai dollárral (kb. 263 milliárd forinttal) nő.

A vállalatoknál ezen kívül 11,4 százalékos növekedés is tapasztalható az alkalmazottaik termelékenységében, ami eddig kb. 675 milliárd dollár (kb. 250 billió forint) bruttó GDP-t termelt -írja a Sustainability.

A felmérést az NTT Corporation japán távközlési holdingtársaság és a ThoughtLab független digitális design- és marketingügynökség közösen végezte el, 250 felsővezető vett részt, akiknek vállalatai több, mint 1 milliárd dollárnyi (kb. 371 milliárd forint) bevételre tesznek szert.

A vállalatokat a társadalmi fenntarthatósági keretrendszereik alapján három kategóriába sorolták: kezdő, középhaladó és haladó.

A jelentés szerint:

  • mind a három kategória 10 százalékos termelékenységnövekedésről,
  • a kezdő és középhaladó cégek 8 százalékos bevételnövekedésről,
  • a haladó cégek pedig 10 százalékos bevételnövekedésről számoltak be.
  • A megkérdezett vezetők több, mint fele jelentős jövedelmi ugrásra számít a következő két évben.
  • A vállalatok 62 százaléka növelni akarja a fenntarthatóságra fordított kiadásait,
  • erre pedig 6 százalékkal többet fordít.

A riport másik fontos következtetése, hogy a társadalmi fenntarthatóság területén mozgó nagyvállalatok több technológiát alkalmaznak, mint azok, akik nem. Ezek a cégek olyan technológiai eszközökre támaszkodnak, mint a felhőalapú számítástechnika, intelligens szenzorok, fejlett kockázat- és diverzitáselemzés, vállalati erőforrástervezés (ERP) és persze a mesterséges intelligencia.

Mind a bevételnövekedés ténye, mind a digitalizáció fejlettsége és a társadalmi hatás közötti összefüggés fontos tanulság a kisebb vállalatok, beszállítók számára is. Korábban beszámoltunk róla, hogy a vállalatvezetők többsége itthon is értéknek, és nem költségnek tartja a fenntarthatóságot.


Olvasd el ezeket is!

Üzleti fenntarthatósági portálunk "Hipergyors info" rovatának friss hírei továbbra is ingyenesek és azok is maradnak. A magyarul egyedülálló, hasznosítható tartalmak, útmutatók, tanácsok azonban csak előfizetőink számára elérhetők.

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A süti (cookie) egy kisméretű fájl, amelyet a szerverünk küld és az Ön eszközén tárol. Általában egy személy azonosítására szolgál, amikor az adott személy csatlakozik egy webhelyhez. További információért olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy weboldalunk alapvető funkciói használhatóak legyenek. 

Statisztikai sütik

Weboldalunk fejlesztésének, valamint a felhasználói élmények javításának céljával olyan sütiket is használunk, melyek arról tárolnak információt hogy látogatóink hogyan használják weboldalunkat. Ezek a sütik nem tudják Önt személy szerint beazonosítani, csupán olyan információkat gyűjtenek, mint pl. hogy melyik oldalt látogatta meg, a weboldal mely részére kattintott, hány oldalt keresett fel, milyen hosszú volt az egyes munkamenetek időtartama, melyek voltak az esetleges hibaüzenetek.
A Google Analytics sütijeivel kapcsolatos tudnivalókról itt olvashat bővebben.