A fenntarthatóságot továbbra is fontosnak gondolják a cégvezetők, mégis egyre többen tartanak attól, hogy az EU karboncsökkentési irányzata nehézségeket okozhat – írja az MTI.
A K&H felmérése szerint a cégvezetői visszajelzések alapján az derült ki, hogy a fenntarthatóság elfogadottsága továbbra is magas, de a cégek, főképp a kisebbek valamelyest visszafogták az erőfeszítéseiket ezen a téren. A beszállítói láncok fenntarthatósági szempontú átvilágításáról szóló törvény miatt viszont a nagyobb vállalatok meg fogják követelni beszállítóiktól a fenntarthatósági jelentést, így felülről lefelé haladva várhatóan az egész gazdaságot áthatja majd az új szabályrendszer..
A fenntarthatósági felmérés rámutat, hogy a környezeti szempontok megítélése csaknem egyöntetű. Hiszen a cégvezetők 98 százaléka egyetért azzal, hogy a fenntartható működést nem lehet csak a költségek szempontjából értékelni. 93 százalék gondolja, hogy bármelyik vállalat hozzá tud járulni a fenntarthatósági törekvésekhez. Ugyancsak meghaladja a 90 százalékot azok aránya, akik kezdeményezték a cégüknél a szelektív hulladékgyűjtést, illetve csökkentik vagy csökkentették a papírfelhasználást. A hőszigetelés kevésbé általános, de 50 százalékot meghaladó cél a vállalatok körében. A környezetkímélő járművek használata viszont ettől elmarad, a fogyasztásukon belül a zöld energia aránya pedig alig éri el az 1 százalékot.
A felmérés szerint fenntarthatósági stratégiával mindössze a cégek 14 százaléka rendelkezik, és csak 12 százalék készít rendszeresen fenntarthatósági jelentést.
A korábbi felmérésben még 37 százalék vette figyelembe a beszállítók kiválasztásánál a fenntarthatósági szempontokat. Az idei első fél évben viszont ez csak 31 százalék volt, ami arra utal, hogy az aktuális pénzügyi helyzettől és a gazdasági kilátásoktól jelentős mértékben függ a vállalatok zöld elkötelezettsége – derült ki.