Fotó: Pexels

Újabb földrészen lesz kötelező a fenntarthatósági jelentés

Az átállásra 3 évet kapnak a vállalatok

Mehlhoffer Hanna

Archív cikk

Ausztráliában az éghajlattal kapcsolatos kötelező pénzügyi, fenntarthatósági jelentés követelményeinek bevezetését tervezik a vállalatok és pénzügyi intézmények számára.

A terv az ausztrál kormány államkincstára által június végén megjelentetett új konzultációs dokumentumban olvasható, amely egyben részletezi és visszajelzést kér a javaslatról. A követelmények nagyvállalatok számára 2024-től lépnének érvénybe, a kisebb intézmények pedig a következő évek alatt fokozatosan csatlakoznának – írja az ESG Today.

A fenntarthatósági jelentés új követelményeinek célja az, hogy a vállalatok és pénzügyi intézmények klímával kapcsolatos tervei, pénzügyi kockázatai és lehetőségei átláthatóbbak legyenek lakosság és befektetők számára Ausztráliában .

Az érintett cégeknek a vezetésükről, stratégiáikról, kockázatkezelésükről, céljaikról, valamint méréseikről – többek közt az üvegházhatású gázok kibocsátásáról – kell majd beszámolniuk. Utóbbiba mind a három scope beleértendő.

A javaslat konkrétumai közé tartozik például a vállalatok átállási terveinek közzététele. Ide tartoznak az ellentételezési, célmeghatározási és mérsékelési stratégiák vagy az éghajlati változások követésére használt eszközök és folyamatok. Az átállásra 3 évet kapnak a vállalatok.

Az irat emelett kiemeli a nemzetközi alkalmazkodás fontosságát, különösen az IFRS Alapítvány Nemzetközi Fenntarthatósági Szabványügyi Tanácsa (ISSB) új szabványait illetően.


Olvasd el ezeket is!

  • Így lehet integrálni az ESG-t a vállalati stratégiába

    Az ESG célok vállalati stratégiába való integrálása komoly versenyelőnyt jelenthet. Hogyan tehetik meg az első lépéseket a kkv-k, és hogyan érhetik el, hogy ezek a célok a vállalati stratégia szerves részévé váljanak?

    • Korlátozott tartalom.

      Teszt: mennyire épült be a fenntarthatóság szervezetébe?

      A fenntarthatóság beépítése az üzleti stratégiába manapság az egyik legfontosabb értékteremtő tevékenység a vállalati vezetők számára. Ez belső átalakításokkal, új eszközökkel és folyamatokkal érhető el, a felkészültséget pedig egy gyors teszttel is le lehet mérni, amelyet magyar nyelven kizárólag a Hiperzöld.hu előfizetői érhetnek el.

    • Greenwashingra kényszerítik a képzetlen marketingeseket?

      A marketingkommunikáció gyakran esik a greenwashing áldozatául. Ezt támasztja alá az a statisztika is, amelyben brit marketingeseket kérdeztek kommunikációs feladataikról. Háromnegyedük annak ellenére végzett már fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikációs feladatokat, hogy saját megítélésük szerint nem alkalmasak rá.

    Üzleti fenntarthatósági portálunk "Hipergyors info" rovatának friss hírei továbbra is ingyenesek és azok is maradnak. A magyarul egyedülálló, hasznosítható tartalmak, útmutatók, tanácsok azonban csak előfizetőink számára elérhetők.