Az Ön közel-keleti partnerei is ESG lázban égnek!

Hiperzöld

Archív cikk

A PwC Middle East pénzügyi-gazdasági tanácsadócég legújabb jelentésében azt állítja, hogy egyre több vállalat helyezi előtérbe az ESG-célokat, és az átlátható, őszinte cselekvésre összpontosít – írja a Sustainability.

Idén az Egyesült Arab Emírségek (röviden EAE), pontosabban Dubaj ad otthont a COP28 Klímaváltozás Konferenciának. A jelentés szerint az utóbbi 12 hónapban, a felkészülés részeként, egyre nagyobb hangsúly kerül az ESG-re a regionális vállalatoknál. A régió egyes területei például egyre jobban hagyják el el a olaj- és gázhasználatot.

Új taktikák az ESG-célok hangsúlyozásáért

A PwC jelentése szerint:

  • A megkérdezettek közül minden ötödik válaszadó abban reménykedik, hogy az új kezdeményezések hatására a kormányok javítják az ESG infrastruktúrát, és ösztönzik a klímabarát növekedést.
  • A válaszadók 64%-a formális ESG-stratégiát vezetett be.
  • Sokan igyekeztek az ESG-prioritásokat cégeik kulcsfontosságú elemeivé tenni.
  • A válaszadók 60%-a szerint az ESG közül a kockázatkezelést, megfelelést és a körforgásos gazdaság kiegyenlítését különös előnyben kell részesíteni.
  • Azonban a vállalatok csupán 13%-a rendelkezik fenntartható finanszírozással. Így a fent említett legfontosabb célok eléréséhez a vállalatoknak több pénzt kell biztosítaniuk a klímabarát-stratégia finanszírozáshoz.

Hogyan járuljanak hozzá a kormányok a fenntarthatósághoz?

A PwC a felmérésben részt vevő szervezeteknek a következő kérdést tette fel: szerintük milyen kormányzati döntéshozatalokat, stratégiákat kellene bevezetni a COP28 előtt vagy alatt, hogy a fenntartható változás elérése fontos maradjon a vállalatoknak?

A válaszok a következők voltak:

  • az ESG-infrastruktúra javítása, péládul hulladék-újrahasznosító intézmények építése
  • „zöld” elektromos hálózat kiépítése
  • a kormnyok támogassák és népszerűsítsék a forradalmi klímatechnológiákat
  • klímabarát szabványok és tanúsítások
  • olyan fenntarthatósági törvénykezés, amely ösztönöz a klímabarát, zöld fejlődésre

Olvasd el ezeket is!

  • Brutálisan sok az e-hulladék, pedig üzlet lehetne belőle

    A világméretű elektronikai hulladék fokozódó felhalmozódására figyelmeztet az ENSZ, ezzel együtt pedig nyilvánvalóan csökken az újrahasznosítás arány. Az e-hulladék olyan eszközöket jelent, amelyeknek van akkumulátoruk vagy csatlakozójuk, mint például a mobiltelefonok, TV-k és laptopok.

  • Greenwashingra kényszerítik a képzetlen marketingeseket?

    A marketingkommunikáció gyakran esik a greenwashing áldozatául. Ezt támasztja alá az a statisztika is, amelyben brit marketingeseket kérdeztek kommunikációs feladataikról. Háromnegyedük annak ellenére végzett már fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikációs feladatokat, hogy saját megítélésük szerint nem alkalmasak rá.

  • Zöld átállás:
    mit támogatnak a fogyasztók?

    Átfogó hazai kutatás készült arról, miként vélekednek a magyarok a zöld átállásról, és hogy milyen üzenetekkel lehet megfogni vagy éppen eltaszítani őket.

Üzleti fenntarthatósági portálunk "Hipergyors info" rovatának friss hírei továbbra is ingyenesek és azok is maradnak. A magyarul egyedülálló, hasznosítható tartalmak, útmutatók, tanácsok azonban csak előfizetőink számára elérhetők.