Fotó: Európai Unió, 2022

Februárban indul a vállalatok elektromos járműveit támogató pályázat

Hiperzöld

A hazai gazdasági társaságok a pénteken közzétett kiírás szerint tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz megvásárlásához igényelhetnek vissza nem térítendő állami hozzájárulást – írja az MTI.

A 30 milliárd forintos keretösszegből egy jármű beszerzéséhez az akkumulátor kapacitásának függvényében 2,8-4 millió forint támogatás nyerhető el – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM). A zöldenergia hasznosítást ösztönző felhívásra 2024. február ötödikétől tizenhárom hónapon át lehet majd benyújtani a pályázatokat.
A károsanyag-kibocsátás negyedéért-ötödéért a közlekedés felel. Az ebből származó környezetterhelés túlnyomó részét a közúti forgalom okozza. A szektor zöldítésében meghatározó eszköz az elektromos autózás térnyerésének elősegítése. A korszerű járművek levegőszennyezés nélkül használhatók, csendesebbek a belső égésű motorral hajtottaknál. Üzemeltetőiknek működési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg – jelentették ki.

A hazai utakon már 85 ezer zöld rendszámos jármű közlekedik, több mint felük tisztán elektromos személygépkocsi.

A közlemény szerint magyarországi gazdasági társaságok és egyéni vállalkozások pályázhatnak támogatásra a gépjármű-kereskedők és -kölcsönzők kivételével. A flottaszolgáltatók külön programban vehetnek majd fel kedvezményes hitelt elektromos gépjárművek beszerzésére.

A tíz fő alatti állományi létszámú vállalkozások legfeljebb egy, a 10-49 fő közöttiek legfeljebb öt, az 50-249 fő közöttiek legfeljebb tíz, míg a nagyobbak legfeljebb 16 járművet szerezhetnek be.

Az egy cégre eső minimális támogatási érték tehát 2,8 millió, a maximális elnyerhető forrásmennyiség pedig 64 millió forint. A teljes keretösszeg közel kétharmada vidéki vállalkozások vásárlásaiban hasznosulhat.
A tájékoztatás szerint a program finanszírozását az energetikai intézkedéseket és beruházásokat magába foglaló REPowerEU-fejezetben rögzítettek szerint a nemzeti helyreállítási terv hitelrésze biztosítja. Az Energiaügyi Minisztérium által kidolgozott tervezet decemberben kapott uniós jóváhagyást. 2023 végén már meg is érkezett az első utalás közel 300 milliárd forint értékben.


Olvasd el ezeket is!

  • Tavaly 7 százalékkal csökkent a hazai üvegházhatásúgáz-kibocsátás

    Az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) összesítése szerint Magyarország kibocsátása 2021-hez viszonyítva 7 százalékkal mérséklődött 2022-ben.

    • Korlátozott tartalom.Videós tartalom.Archív cikk.

      Vel eum iriure dolor

      Summo verterem omittantur ea mel. Ut cum commodo fastidii reprimique. Duo ne utroque pericula assueverit, sea ad ipsum munere labore, duo eu ullum quidam. Est ea aliquip iracundia, ei usu dicta pertinax. Aliquip legendos ex mea, primis placerat eam an.

    • 5 hatás, amelyet az EU karbonvámja okoz

      Az Európai Unió új vámja, az importáruk karbonintenzitását ellensúlyozó mechanizmus, röviden CBAM bevezetésének első fázisa október 1-jén kezdődött meg. A vámtörvény lényegében adót vet ki a szén-dioxidban gazdag termékek importjára, ezzel csökkentve az árkülönbséget a szén-dioxid-intenzív termékeket importáló nem EU-s országok, amelyeknek nincsenek szén-dioxid-díjazási rendszereik, és az EU-ban gyártott termékek…

    Üzleti fenntarthatósági portálunk "Hipergyors info" rovatának friss hírei továbbra is ingyenesek és azok is maradnak. A magyarul egyedülálló, hasznosítható tartalmak, útmutatók, tanácsok azonban csak előfizetőink számára elérhetők.