A magyar fogyasztók fontosnak tartják a fenntarthatóságot, a technológiai újdonságok iránt pedig akár nyitottabbak is, mint más európai országok lakói – derül ki a GWI fogyasztói magatartással foglalkozó globális kutatócég felméréséből.
A londoni székhelyű GWI 52 országban vizsgálja a fogyasztói szokásokat, Magyarországon most először készítettek felmérést. Vizsgálata alapján az derült ki, hogy míg Európában átlagosan 43 százalék, a magyar fogyasztók 48 százaléka várja el a környezettudatosságot a vállalatoktól – mondta Major Helga, a Publicis Groupe Hungary média üzletágának stratégiai igazgatója.
Az internetes szokásokat vizsgáló felmérésből az is kiderül, hogy belföldön a hagyományos üzletek még mindig 60 százalékban uralják a vásárlásokat, Európában viszont már 51 százalékkal az online kereskedelem vezet. A magyarok ugyanakkor nagyobb arányban alkalmazzák az új technológiáka. A Z-generációnak (az ezredforduló táján és az utána következő évtizedben születettek) például 49 százaléka használ hidetésblokkolót, miközben az európai átlag ebben a korcsoportban 38 százalék. Kriptovalutával a magyarok 17 százaléka rendelkezik. Robottechnológiát 39 százalék, mesterséges intelligencián alapuló eszközt 46 százalék használ, mindegyik arány több százalékponttal magasabb a kontinens átlagánál.