„Óriási a nyomás a vevők, munkavállalók részéről a cégeken a klímaváltozás miatt. De ha az indítja el a cselekvést, hogy valamit mondani kell, akkor kezdődik el a greenwashing” – mutat rá a Hiperzöld egyik alapítója, Mehlhoffer Tamás abban a podcast-beszélgetésben, amelyet Bőhm Kornél, a 2022-ben az ÉV PR-szakemberének választott kommunikációs szakértő készített vele.
A beszélgetés a „Krízisek és pofonok” című sorozat része. Ebben a sorozatban Kornél a divattól a komolyzenén át az építészetig legkülönbözőbb ágazatok, szakmák, művészetek szakértőivel beszélget a manipuláció jeleiről, módszereiről az adott területen.
A globális felmelegedés, a klímapánik fokozódásával egyre nagyobb a nyomás a cégeken, hogy tegyenek meg mindent működésük környezetkárosító hatásainak kiküszöbölésére – legalább csökkentésére. Ezt sokan a szavak szintjén, vagy látszattevékenységeken keresztül próbálják meg megúszni
– hangzik el a podcast során. Érintik a greenwashing „alműfajait”, a greenshifting, greenrinsing, greenlabeling, greenlighting területeit is. Szó esik arról is, hogy fogyasztóként miként szúrhatjuk ki, ha csak ámítanak bennünket a fenntarthatósággal és hogy milyen szankciókra készülnek a hazai, valamint uniós hatóságok a greenwashing ellen.
Kornél rövid összefoglalója és maga a podcast adás is itt elérhető.